Eerste paar weken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Myrthe Hassink - WaarBenJij.nu Eerste paar weken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Myrthe Hassink - WaarBenJij.nu

Eerste paar weken

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

28 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Na een maand werd het maar eens tijd voor een verhaaltje dacht ik zo. Savonds rond een uur of 10 ben ik in bangkok aangekomen. Bangkok vond ik druk, chaoitsch en het ruikt de hele dag door naar eten. Niet helemaal mijn stad, toch ben ik er 5 dagen gebleven. Dit komt omdat ik een visum voor Vietnam moest aanvragen maar toen ik aankwam was het chinees nieuwjaar en waren de ambassades voor 3 dagen dicht. Toch heb ik me prima vermaakt, ben naar het grand palace geweest, heb een kookcursus gedaan en verschillende wijken bezocht met de boot.
Hierna ben ik doorgegaan naar Koh Tao, het duikparadjs van Thailand. Ik nam de nachttrein ernaar toe en daarna moesten we nog een stukje met de bus naar de boot. Ze hadden alleen te weinig plek in de bus (meer een vrachtwagen waar iedereen ingepropt werd), waardoor ik en 10 anderen niet mee kunnen. De enige oplossing die ze hadden was een taxi te nemen die we zelf koesten betalen. Uiteindelijk dat maar gedaan en waren we net optijd voor de boot (de taxi was €1 maar toch). Op Koh Tao heb ik me meteen opgegeven voor een duikcursus waarmee ik dezelfde dag nog begon. Ik zat in een erg gezellige groep en na veel duikoefeningen, videos, 4 duiken en 4 dagen later heb ik mijn padi gehaald! Ook ben ik van plan om nog meer duiken te doen in Thailand en Vietnam. De volgende dag heb ik met een ander meisje uit Zwitserland een scooter gehuurd en zijn we heel Koh Tao door gecrossed. Het is een beetje oppassen hier, want aan verkeersregels doen ze niet, in bochten inhalen is geen probleem en gaten in de weg zijn geen uitzondering. Maar het is wel een ideale manier om het eiland te zien en erg mooi om ook de rustigere delen te zien.
Na Koh Tao ben ik met een ander meisje doorgereisd naar Koh Phangan voor de full moon party. Ook hier een scooter gehuurd en heel het eiland gezien. Savonds gingen we gekleed en geverfd in neonkleuren met een paar andere mensen naar de full moon party. Voor de mensen die het niet kennen, het is een druk feest op het strand waar mensen in alle kleuren buckets drinken tot de zon opkomt. Dat heb ik niet gehaald haha, maar het was erg leuk.
Na 3 dagen ben ik met de nachttrein teruggegaan naar Bangkok. Na 12 uur in Bangkok weer de nachttrein gepakt naar Chiang Mai. Gelukkig had ik in beide treinen een sleeper waardoor ik gewoon kon slapen. In Chiang Mai ben ik savonds met 2 engelse meisjes naar een monk chat geweest. Een tempel waar je kon praten met monniken, dit is speciaal opgezet om meer inzicht in het leven van monniken te krijgen. In Thailand worden monniken namelijk als heilig gezien en leven ze een celibaat leven. Ook mogen vrouwen monniken niet aanraken en soms niet met ze praten, best bijzonder dus. De volgende dag weer met de 2 engelse meisjes meegegaan naar yoga. Het ziet er ontzettend makkelijk uit maar het was superzwaar. Smiddags heb ik weer een kookcursus gedaan, erg leuk en nu kan ik de meest populaire thaise gerechten koken. De dag daarna heb ik een jungle trekking gedaan met een groepje van 10 mensen. De eerste dag hebben we 3 uur gelopen en omdat het redelijk steil was, was het nog best zwaar. Onze gids, Good, gooide af en toe takken in de bosjes. Iedereen dacht dat hij een beetje gek was (wat hij ook was) totdat hij vertelde dat het voor de kingcobra was en als je daardoor gebeten word heb je nog zo'n 29 minuten om de wereld vaarwel te zeggen, fijn. Gelukkig zijn we die niet tegengekomen. Savonds hebben we in een dorp in de jungle geslapen zonder elektriciteit. Helaas beginnen daar de hanen om 2 uur snachts te kraaien dus heb niet erg goed kunnnen slapen. De volgende dag hebben we 2 uur gelopen en zijn we bij een waterval gestopt. Daarna hebben we op een olifant gereden, erg gaaf maar niet zo stabiel. Na de olifanten zijn we gaan raften en bambooraften en zat de trekking er weer op. Een erg leuke ervaring, maar heb voorlopig wel even genoeg jungle gezien
Daarna ben ik met de bus naar Pai gegaan, het hippiedorpje van Thailand. De weg is nog erger dan die naar de dolomieten. Maar na 762 bochten (iemand heeft dit serieus een keer geteld) ben je er. Het is een erg leuk dorpje en in tegenstelling tot het zuiden zijn de mensen totaal niet opdringerig. Hier heb ik met een paar andere mensen voor 3 dagen een scooter gehuurd. De eerste dag hebben we een waterval en hot springs bezocht. De hot springs gaan van 32C tot 38C maar omdat het hier zo warm is voelt het superwarm aan, maar wel erg lekker. Verder zijn we nog naar grotten geweest en hebben we een andere waterval bezocht. Deze was wel 2 uur lopen maar het was zeker de moeite waard.
Nu reis ik met een duits meisje en een jongen uit Spanje verder naar Chiang Mai om daarna met de slowboot door te gaan naar Laos. Ben erg benieuwd hoe het daar zal zijn.

Van de week zat ik te denken welke dingen me het meeste opvallen in Thailand en dacht het is misschien wel leuk om die hier ook te delen:
- de Thai lachen veel
- maar vinden het niet erg om je ondertussen gewoon te naaien (met veel te hoge prijzen bijv.)
- zebrapaden staan hier meer voor de sier
- treinen rijden en boten varen zelden op tijd
- de koning is erg heilig hier en in bijna elke straat vind je wel een groto foto van hem
- eten doen ze hier de hele dag door overal en in elke straat zijn er wel eettentjes en restaurants te vinden
- wat voor ons de fiets is, is in Thailand de scooter (met 4 mensen erop, een baby, alles kan en mag hier)

  • 28 Februari 2014 - 18:16

    Gine Hassink:

    Hey Myrthe,

    Leuk om je verhaal te lezen, wat ben je al ondernemend geweest en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    De foto'zien er ook zo mooi en tropsich uit.
    Ben benieuwd hoe Laos je zal bevallen.
    Heel veel plezier nog in Azie , geniet ervan, wij vinden het heel leuk om je te volgen via Whatss-app en internet.
    Fijne reis nog verder
    liefs mama

  • 03 Maart 2014 - 10:29

    Gj:

    Hay Myrthe,

    leuk verhaal en lekker met de scooters rond gecrost. Nu op weg naar Cambodja hoor ik. Is het lekker warm en vochtig daar. Nog de groeten van de posthoorn. Geniet voorlopig nog maar en schrijf maar weer een verhaal was heel mooi om te lezen.
    gr. gjh

  • 05 Maart 2014 - 19:24

    Ellen :

    Haaaaaaa myrthie!! Wat onwijs leuk om zo'n verhaal te lezen, ik hoop dat er nog veel volgen. Ik moest echt lachen om het stukje: daarna hebben we op een olifant gereden, erg gaaf maar niet echt stabiel..hahaha ik weet precies wat je bedoelt! Leuk! ik hoop dat je nog heeel veel meemaakt, je ziet er al lekker bruin uit :) Veel plezier en we houden contact!Veel liefs Ellen

  • 08 Maart 2014 - 13:20

    Alice :

    Myrthe wat geweldig om dat allemaal mee te maken en voor ons is het ook heel leuk om te lezen.
    We wensen je nog een hele fijne tijd. Groeten Jan, Alice en Caroline

  • 27 Maart 2014 - 19:28

    Han En Hennie:

    Hoi Myrthe,

    Wat een mooie reis maak je zeg en wat zal het daar momenteel warm en vochtig zijn. Wij hebben in dezelfde periode dat gebied befietst en ook bevaren, misschien zie je onze fietssporen nog?
    Heel stoer om zo in je uppie die grote reis te maken! Het gaat ook zoals je het schrijft, de leuke mensen komen vanzelf op je pad en deze manier van reizen geeft enorm veel vrijheid. Met die slowboot zijn wij ook afgezakt naar Laos, fietsen op het dak, prachtig over die Mekong.
    Heel typerend jouw beeld over de Thai, ze naaien je glimlachend, dat heb je goed gezien. Er wordt sowieso veel genaaid in Thailand.
    Ben je op de kookschool in Chang Mai geweest van de Jamie van Thailand? Je kunt na terugkomst je ouders straks verwennen met de Aziatische keuken.
    Hopelijk krijgen we binnenkort nog meer verhalen, we volgen je graag en willen na afloop je verhalen wel live horen.
    Geniet zoveel je kunt.

    Lieve groet van Han en Hennie
    www.hanenhennie.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 April 2014

Laos, Cambodja en Indonesie

28 Februari 2014

Eerste paar weken
Myrthe

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 3869

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: